VIDEO: Skupinska nordijska hoja v Cerkvenjaku

V Cerkvenjaku smo ujeli skupino, ki izvaja nordijsko hojo skoraj vsak dan. Kot pravijo, je nordijska hoja postala njihov način življenja in dan za dnem s palicami in nordijsko hojo premagujejo razdaljo okrog 6,5 km. Ustavi jih samo deževno vreme. Vabijo vas, da se jim pridružite.

Kaj so še povedale pa si poglejte v videu.

 

Učiteljica nordijske hoje Ladislava Kovačič nam je povedala podrobnosti o nordijski hoji:

 

Kaj je nordijska hoja?

Nordijska hoja je posebna oblika hoje s palicami, pri kateri človek hodi naravno, saj je gibanje rok takšno, kot pri hoji brez palic, le koraki so nekoliko daljši. To omogočajo lahke in ergonomske palice.

 

Od kod izvira nordijska hoja?

Zibelka nordijske hoje je Finska. Število ljudi, ki se ukvarja z nordijsko hojo narašča iz dneva v dan. S to vrsto rekreacije se po svetu ukvarja okoli pet milijonov navdušencev.

 

Za koga je nordijska hoja primerna?

Primerna je za vsa življenska obdobja in je telesna aktivnost, ki jo lahko izvajamo skozi vso leto in na prijazen način skrbino za lastno zdravje in boljše počutje.

 

Zakaj je nordijska hoja koristna?

Nordijska hoja je zelo koristna, saj dodatno obremeni tudi zgornji del telesa, tako da so skoraj vse mišice aktivne. Tako je  srčni utrip višji za 10 do 20 udarcev na minuto, za 20 do 40 odstotkov pa je višja poraba kalorij in kisika. Takšna hoja se v primerjavi z navadno hojo kljub večjim obremenitvam telesa ne občuti kot večni napor. Redna hoja s palicami vpliva na izboljšanje aerobne in mišične vzdržljivosti, ter za 25 odstotkov manj obremenjuje skočni in kolenski sklep, kolk in hrbtenico. V primerjavi z običajno hojo v večji meri zmanjšuje utrujenost, jezo in razdražljivost ter je primerna za ljudi, katerih zdravje je že načeto. Med drugim ohranja oziroma izboljša funkcijo pljuč, srca in ožilja, zmanjšuje tveganje za bolezni srca in ožilja, debelost, diabetes in zmanjšuje težave gibalnega aparata. Z nordijsko hojo vzdržujemo mišično maso in izboljšujemo psihofizično počutje omogoča nam čvrste mišice in ohranja zdravo telo, prav tako pa postane z njo naša drža lepša, gibanje telesa bolj usklajeno, dobimo pa več energije in s tem več življenjske moči.  Redna hoja s palicami zmanjšuje bolečine v vratu in ramenih. Pomembno pa je poudariti da le ob pravilni tehniki in delu rok. Zato se je potrebno naučiti pravilne tehnike hoje ob pomoči usposobljenega strokovnjaka. Če hodimo napačno, lahko napravimo več škode kot koristi.

 

Ali lahko nordijsko hojo izvajamo s smučarskimi ali planinskimi palicami?

NE, nordijske hoje se ne da izvajati s klasičnimi planinskimi pohodnimi palicami ali smučarskimi palicami, v prvi vrsti zaradi drugačne oblike ročaja, ki ne omogoča naravnega giba roke mimo bokov in končanja odriva iztegnjene zgornje okončine za boki, značilnega za nordijsko hojo. Palica za nordijsko hojo je prilagojena naravnemu gibanju nasprotna roka – nasprotna noga. Palica je lahka, čvrsta in vzdržljiva. Ima asimetrično oblikovano konico, da se ob pravilnem vbodu na podlago rahlo poševno usidra vanjo. Ima tudi pod kotom oblikovane snemljive gumijaste čepke za hojo po asfaltnih površinah. Dobra palica za nordijsko hojo je iz kompozitnega materiala kot so steklena vlakna in karbon. Na ročaju je pritrjen tudi pašček, katerega dolžina se prilagaja velikosti roke/dlani, omogoča pa nam sproščeno odriv od palice. Pomembna je tudi dolžina palice, ki mora ob  postavitvi palice pravokotno na podlago v komolcu tvoriti kot 90 stopinj.

 

Želim se pridružiti, kaj potrebujem?

Le dobro voljo!

 

Nordijska_Hoja_Cerkvenjak

 

Torej, če želite narediti nekaj koristnega za vaše telo in boljše počutje se lahko k skupini, ki izvaja nordijsko hojo, pridružite vsak dan okrog 19h kjerkoli ob trasi, ki se začne pri gostišču Pri Antonu in se nadaljuje mimo pokopališča, športno rekreacijskega centra, po Andrenški grabi in v Andrenški hrib nazaj do Cerkvenjaka.

Za več informacij o nordijski hoji ali točni uri odprave lahko pokličete gospo Ladislavo na 041960735 ali pošljete email na ladakovacic@gmail.com

 

(Visited 419 times, 1 visits today)

About The Author

Poglejte tudi

LEAVE YOUR COMMENT

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.